Co ma RODO do czystego biurka?

Kategoria: Zmiany w prawie

Przepisy przepisami, ale porządek musi być.

Wchodzisz do urzędu, aby załatwić swoje sprawy. W pokoju znajdują się cztery osoby – pracownicy.
Zanim zapytają Cię w czym pomóc masz chwilę, aby się rozejrzeć i posłuchać. I co wychwytują twoje oczy i uszy? W czasie tej jednej minuty dowiadujesz się jaki ma pesel Jan Nowak (bo Pani spod okna właśnie go potwierdza telefonicznie wraz z adresem) i jaki nr telefonu ma Robert Kowalski (bo na biurku Pani nr 2 leżą jego dokumenty). W końcu zapytany odpowiadasz z czym przyszedłeś do urzędu. W trakcie realizacji Twojej sprawy, właśnie w momencie, gdy masz podać nr swojego dowodu osobistego wchodzi kolejna osoba do Pana po lewej). Słyszy całą Twoją rozmowę z urzędnikiem i poznaje Twoje dane osobowe. Obserwując dalej (oczekując na kontynuację) zauważasz, że mnóstwo innych dokumentów na biurkach leży albo w równych stosikach albo w totalnym nieładzie – w zależności od umiejętności organizacyjnych pracownika. Tak, czy siak – są łatwo dostępne dla innych. Samo życie.
Jak nie paść ofiarą kradzieży swoich danych z jednej strony i jak pracować za biurkiem z drugiej strony, aby nikt nie posądził nas o niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych z drugiej strony? Na czym faktycznie polega polityka czystego biurka i racjonalnego zachowania w aspekcie RODO, jak wprowadzić dobre praktyki do firmy i życia zawodowego? Tematy te bardzo obszernie i w sposób praktyczny przekaże nasz wykładowca na szkoleniu ,,RODO w praktyce. Jak się zabezpieczyć prawnie i technicznie’’ (czytaj tutaj)


Zadzwoń do nas

+48 515 813 915